Friday, March 2, 2012

1st GIVEAWAY BY HAYAT ACAI BERRY TERBAEKK!

klik banner utk join
tarikh tutup : 16 mac 2012

Acai Berry?

Acai Berry adalah buah yang berwarna purple gelap ini didapati mengandungi antioksida yang tinggi – malah lebih tinggi dari manggis,anggur, bluberry, blackberry atau buah delima. Boleh dikatakan kandungan antioksida di dalam buah Acai berry adalah antara yang tertinggi di dunia.

Ada AntiOksida

Antioksida membantu kita membuang toksin di dalam badan yang menyebabkan banyak penyakit. Selain kandungan antioksida yang tinggi, buah ini juga mengandungi kandungan serat dan lemak baik yang bagus untuk kesihatan jantung dan usus. Ia mengandungi kandungan Omega-3, Omega-6 dan Omega-9 yang baik untuk menurunkan paras kolesterol tidak baik dan meningkatkan paras kolesterol baik di dalam darah. Selain itu, ia juga mengandungi kandungan garam dan mineral yang bersesuaian untuk kesihatan badan. Rasa buah ini dikatakan seperti coklat tetapi ia mengandungi kandungan gula yang rendah, jadi ia tidak merbahayakan pesakit kencing manis.


Khasiat Acaiberry

Khasiatnya telah diperakui oleh ramai pakar-pakar pemakanan terkenal dunia serta mendapat liputan-liputan yang meluas terutamanya di Amerika Syarikat dan Eropah. Kesan-kesan pemulihan semulajadinya telah banyak terbukti dan diperkatakan melalui testimoni-testimoni seluruh dunia dan kini Jus acaiberry mula bertapak di pasaran Asia untuk kita berkongsi bersama akan khasiat dan kehebatannya. Kajian menunjukkan ramai orang yang mengamalkan jus herba atau makanan tambahan yang lain akan bertukar dan beralih arah kepada jus Jus acaiberry setelah mula meminumnya.


Mengapa kita memerlukan Acaiberry?


Badan kita setiap hari terdedah kepada pencemaran udara dan makanan. Setiap kali itulah bahan-bahan pencemaran ini akan terkumpul dalam badan kita sedikit demi sedikit, dan membentuk radikal-radikal bebas yang membentuk pelbagai penyakit dalam badan kita. Jus acaiberry merupakan makanan tambahan yang menghasilkan unsur-unsur anti-oksida yang tinggi yang berupaya melawan, mengurang dan menyahkan radikal-radikal bebas dalam badan kita. Di samping itu, ia membekalkan nutrient-nutrient yang tinggi dan berkualiti yang tidak terdapat dalam makanan tambahan yang lain, untuk memberi dan membekalkan tenaga yang optimun untuk badan kita.


  • Membantu dan merangsang Sistem Imun dan Metabolisma
  • Membantu menghalang pembekuan darah
  • Menjaga kolestrol yang baik dan mencegah penyakit jantung
  • Membantu mengurangkan berat badan/melawan Obesiti
  • Membaiki sistem penghadaman
  • Mengurangkan rasa sakit dan ketidakselesaan
  • Memperbaiki penglihatan
  • Menggalakkan tidur yang lena dan sihat
  • Meningkatkan tenaga dan stamina
  • Membina otot
  • Mencegah dan merawat Alzheimer
  • Mengandungi anti alergi
  • Menurunkan tekanan darah
  • Menggalakkan kitaran yang lebih baik
  • Anti-penuaan dan radang
  • Membaiki fungsi seks
  • Membaiki penumpuan minda
  • Amino acid/protein & menyerupai profil telur
  • Anti oksidan yang tinggi dan berkesan
  • Melawan radikal bebas
  • Kaya dengan vitamin, mineral,fitonutrient dan lain


Saturday, October 22, 2011

sEnArai pEmEnang - givEawAy sELAmAt uLAngtAhun kELAhirAn MUHAMMAD AKIF FAIQ

Assalam...
sebelum nana umumkan siapa yang bertuah untuk giveaway ni nana nak minta maaf atas kelewatan yang berlaku...keletihan masih terasa lagi walaupun dah beberapa hari majlis ulangtahun tu berlalu...hehehe...oklah aritu nana ada bagitahu yang nana akan guna random.org untuk buat pemilihan bagi pemenangkan...jom tengok siapa yang bertuah tu....

3D Campbell Book Story (8Pcs)

True Random Number Generator  58Powered by RANDOM.ORG

1. Ana|Lyna

True Random Number Generator  75Powered by RANDOM.ORG

2. azurin ramli


True Random Number Generator  69Powered by RANDOM.ORG

3. azie


True Random Number Generator  37Powered by RANDOM.ORG

4. lovely cute art


True Random Number Generator  70Powered by RANDOM.ORG

5. tiefazatie


True Random Number Generator  55Powered by RANDOM.ORG

6. juneza


True Random Number Generator  25Powered by RANDOM.ORG

7. mamaishazah


True Random Number Generator  1Powered by RANDOM.ORG

8. IntaNBerliaN

Keychain = Pattaya (botol) - 7pcs





True Random Number Generator  36Powered by RANDOM.ORG

9. Si Petite



True Random Number Generator  9Powered by RANDOM.ORG

10. Zie


True Random Number Generator  40Powered by RANDOM.ORG

11. Khamilah Che Mat


True Random Number Generator  46Powered by RANDOM.ORG

12. mi$$ oZja


True Random Number Generator  13Powered by RANDOM.ORG

13. cheq sue


True Random Number Generator  62Powered by RANDOM.ORG

14. MOHD IZAD


True Random Number Generator  59Powered by RANDOM.ORG


15. linda syasya

Keychain: BALI (7PCS)





True Random Number Generator  78Powered by RANDOM.ORG

16. seputihsalju


True Random Number Generator  4Powered by RANDOM.ORG

17. FAISHAFATIHAH


True Random Number Generator  30Powered by RANDOM.ORG

18. Joel Leslie


True Random Number Generator  14Powered by RANDOM.ORG

19. atien


True Random Number Generator  15Powered by RANDOM.ORG

20. 'aq suka contest'



True Random Number Generator  52Powered by RANDOM.ORG



21.Lelord



True Random Number Generator  66Powered by RANDOM.ORG



22.inasepi



True Random Number Generator  41Powered by RANDOM.ORG



23.FarhanahAdzlan


KEYCHAIN: Vietnam (8pcs)





True Random Number Generator  60Powered by RANDOM.ORG



24.Mel



True Random Number Generator  59Powered by RANDOM.ORG



25.linda syasya



True Random Number Generator  20Powered by RANDOM.ORG


26. Nida



True Random Number Generator  31Powered by RANDOM.ORG



27.m@m@tomel



True Random Number Generator  17Powered by RANDOM.ORG



28.My Inspiration



True Random Number Generator  19Powered by RANDOM.ORG


29.azelyusoff



True Random Number Generator  44Powered by RANDOM.ORG



30.mimie


Special Gift Keychain Dari Pattaya dan Thailand





31. Nida - bagi ucapan yang sangat panjang beserta doa,sajak,syair dan pantun utk akif...thanks yea...

32. mamaishazah - mendoakan untuk nana, en.abi dan akif...thanks a lot...

Special Gift Keychain Dari Pattaya



33. Mel - sanggup cari makna nama akif... (nana dah tahu makna tu sebelum letak pd akif) apapun thanks...

34. Joel Leslie - ucapan yang panjang utk akif



wah ramainya dapat hadiah...hadiah keychain jadi banyak sebab bila nana check balik stock yang nana simpan tu rupanya ada banyak juga...walaupun kecil tapi nana ikhlas bagi pada semua...pada yang tersenarai sebagai pemenang sila beri nana nama,alamat dan no.telefon kat komen nih yea selewat-lewatnya hari Ahad 23/10/11 ...jangan risau nana tak akan publishkan dan sertakan sekali hadiah yang korang dapat sebab ada yang dapat dua hadiah rasanya bagi memudahkan nana nak packing sekali...kepada yang tak menang nana ucapakan ribuan terima kasih sebab sudi join dan jadi follower nana...salam perkenalan...